تفاوت کانکس پانلی با کانکس معمولی

تفاوت کانکس پانلی با کانکس معمولی

تفاوت کانکس پانلی با کانکس معمولی


تفاوت کانکس پانلی یا همان کانکس ساندویچ پانل با کانکس معمولی یا کانکسی که از یک لایه در بدنه خارجی خود از گالوانیزه با رنگ الکترواستاتیک تشکیل شده در برخی گزینه ها است که در ادامه به این موارد اشاره میکنیم .

تفاوت کانکس پانلی با کانکس معمولی

  1. جنس بدنه خارجی این دوسازه باهم متفاوت بوده و هرکدام از مواد تشکیل دهنده ین دوسازه بصورت جداگانه معرفی میگردد، کانکس ساندویچ پانل: در بدنه این سازه از ورق های ساندویچ پانل با ضخمات و دانسیته های مختلف استفاده میشود، کانکس ساندویچ پانل عایق خیلی مناسبی در برابر گرما و سرما میباشد و اغلب برای کانکس سردخانه، کانکس ماینینگ و کانکس ژنراتور به منظور عایق بودن و اگوستیک بودن کانکس استفاده میشود.
  2. کانکس معمولی: در بدنه این سازه ها اغلب از ورق استفاده میشود که این سازه بیشتر در مناطق معتدل اب وهوایی کاربرد دارد و در شرایط اب و هوایی سرد و گرم بدلیل غیر عایق بودن اصلا گزینه مناسبی نمیباشد، بیشتر مصارف این سازه در کانکس کارگری و کانکس باغی میباشد.
  3. سازه این دو از لحاظ اتصال ورق بدنه با هم متفاوت است بطوریکه کانکس ساندویچ پانل با بهره از قابلیت کشویی بودن در هم فیکس میشوند در صورتیکه کانکس معمولی با اتصال پیچ به بدنه میسر میگردد.

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل دکوراتیو:

از پانل دکوراتیو می‌توان برای ساخت منازل، سقف، دیوار و پارتیشن ، کانکس و نمای بیرونی و درونی هر قسمتی از ساختمان استفاده کرد. استفاده از ساندویچ پانل دکوراتیو مزایای زیادی را شامل می شود که از جمله آنها می توان به این موارد اشاره کرد:

ساندویچ پانل دکوراتیو به علت عایق بودن در برابر سرما، گرما و رطوبت از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند و همچنین به علت مستحکم بودن در برابر ضربه بسیار مقاوم است و دچار پوسیدگی و خوردگی نمی شود از جمله دیگر مزایای دیگر این است که این محصول به صورت سفارشی عرضه می شود و مشتری می تواند با توجه به سلیقه خود رنگ ها، طرح ها و همچنین ضخامت مورد نیاز خود را تعیین کند.

پانل دکوراتیو به علت سبک بودن و قابلیت حمل آسان می تواند راحتی در جابجایی و در حین کار را برای مشتری به ارمغان بیاورد و وجود ویژگی سبک بودن، باعث شده است که دارای خاصیت ضد زلزله باشد این پانل به علت کم هزینه بودن در برابر مصالح سنتی مانند گچ و آجر انتخاب بسیار مناسبی می باشد.

طریقه نصب ساندویچ پانل دکوراتیو

برای نصب پانل دکوراتیو باید زیرسازی متناسب با آن انجام شود،  یک زیرسازی فلزی که متشکل از شبکه فلزی است که به سازه اصلی ساختمان متصل می شود زمانی که ساخت و ساز به صورت افقی انجام می شود باید زیر سازی عمودی با استفاده از پروفیل انجام شود در مکان هایی که پنجره و درب ورود و خروج قرار دارد از پروفیل آلومینیومی برای نصب استفاده شود.

ساندویچ پانل معمولی  از دو لایه ورق تشکیل شده که در وسط آن ها فوم پلی اورتان قرار دارد. فوم پلی اورتان بهترین عایق در برابر صوت و حرارت است. در ضمن لازم به ذکر است که فوم پلی اورتان به دلیل آنکه نسبت به فوم پلی استایرن از کیفیت و بهره وری بیشتری برخوردار است بیشتر مورد توجه قرار گرفته و از این نوع پانل ها برای زیباسازی ظاهر در ساختمان استفاده می شود.

استفاده از پانل های دکوراتیو به علت کم هزینه بودن در برابر مصالح سنتی مانند آجر و گچ گزینه مناسبی است،  همچنین این نوع پانل ها یک عایق مناسب در برابر سرما، گرما و صوت می باشد که می تواند هزینه های ناشی از هدر رفتن انرژی را تا حد زیادی کاهش دهد. این پانل ها سبک بوده و می تواند حمل و نقل آسان را به همراه داشته باشد و به علت مستحکم بودن در برابر ضربه و فشار مقاوم است.

شما مشتریان عزیز می توانید با کارشناسان ققنوس کانکس خاورمیانه  تماس بگیرید و در مورد امکانات، قیمت و خرید کانکس مورد نظرتان مشاوره رایگان دریافت کنید.

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *