کانکس سرویس بهداشتی

کانکس سرویس بهداشتی

کانکس سرویس بهداشتی


کانکس سرویس بهداشتی یکی دیگر از انواع کانکس پیش ساخته است که شرکت ققنوس کانکس خاورمیانه، به منظور فراهم نمودن تجهیزات و امکانات بهداشتی، اقدام به طراحی و تولید آن در طی این سالها نموده است. سازه های پیش ساخته آن هم از نوع کانتین توالت در دنیای ساخت کانکس به دو شکل ثابت و متحرک ایجاد می‌شوند.

در صورتی که شما هم برای فضای مورد نظر خود از جمله باغ شخصی و یا هر محیطی دیگری به دنبال تهیه و ساخت این مدل از کانکس می‌باشید، برای آگاهی بیشتر می‌توانید مقاله پیش رو را برای دقایقی هر چند کوتاه مورد مطالعه قرار دهید تا برای برخی از سوالات تان پاسخ مناسب دریافت نمایید.

 

کانکس سرویس بهداشتی

کانکس سرویس بهداشتی، سازه‌ای است که در اندازه و ابعاد مختلف می‌توان آن را به شکل تک یا چند چشمه تولید کرده و مورد استفاده قرار داد. از طرفی با توجه به موقعیت محل و فرهنگ های مختلف می‌توان اقدام به طراحی این توالت پیش ساخته در طرح و مدل های گوناگون نمود. همانطور که اطلاع دارید و در مقدمه هم بدان اشاره شد، در کل سازه های پیش ساخته‌ای همچون کانکس دستشویی دارای دو نوع ثابت و متحرک می‌باشند. این نوع کانکس را می‌توان در پارکها، مجموعه های تفریحی – گردشگری، سالن های ورزشی، باغ ها و امکان مذهبی … مشاهده کرد.

 

ویژگی کانکس سرویس بهداشتی

  • قابلیت انتقال :

یکی از مهم ترین مشخصه های کانکس توالت به حساب می آید که توسط چرخ جا به جا می‌شود و می توانید آن را به هر مکانی که  بخواهید حمل کنید.

  • بالا بودن سرعت در مواقع ساخت :

کانکس سرویس بهداشتی به صورت قطعات پیش ساخته در کارخانه های کانکس سازی ساخته می شوند. بخاطر همین برای نصب و راه اندازی آن در طی مدت زمان کوتاه صورت می گیرد.

  • سنگ ساز :

سنگ های توالت و روشویی استفاده شده در سازه آماده بهداشتی از مصالح چینی الان مستحکم و با دوام می باشد.

  • ساخت در ابعاد گوناگون :

این سازه های پیش ساخته را می توان در ابعاد های دلخواه طراحی کرد.

  • مقاوم در برابر رطوبت :

کانکس های سرویس بهداشتی طی ۲۴ ساعته شبانه روزی با آب در تماس هستند. تمامی قسمت های این سازه از سقف سازه بر گرفته تا کفی و دیواره ها توسط عایق بندی و درزبندی مقاوم می شوند تا آب نفوذ نکند.

  • قیر پاشی :

کف سازه را قیر پاشی می کنند تا مانع نفوذ رطوبت به داخل و ورود حشرات به داخل می شود. این قیر پاشی در دو مرحله صورت می گیرد.

  • نصب سیستم اعلام حریق :

برای تامین مسئله ایمنی در این سازه ها آن را مجهز به سنسور هشدار دود و آتش طراحی می‌کنند.

  • فن تهویه هوا در سازه :

فن تهویه هوا می تواند به خوبی ادای داخل سازه را تعویض کند و هوای طبیعی را جای گزین هوای مکانیکی داخل سازه کند. فن های تهویه به دو صورت هستند فن دمنده، و فن هوا کش.

  • فن دمنده :

این فن توری کار می کند که برای عوض کردن هوا، هوای بیرون را به داخل سازه می آورد. اکثرا از این نوع فن در صنعت استفاده می شود.

  • فن هوا کش:

این نوع فن هم به فن تخلیه معروف است. عمده ترین کاربرد آن در سرویس بهداشتی ها می باشد که از این نوع فن در توالت های یپش ساخته استفاده می شود.

کف سازه سرویس بهداشتی

کف سازه های سرویس بهداشتی از نوع ورقه گالوانیزه است و از سرامیک و چینی برای پوشش کف سازه استفاده می کنند. نوع دیگر کفی سازه از کف سرامیک و رزینی پوشیده می‌شود. در حالت سوم هم کف سازه به صورت یک پارچه و قالبی شکل از نوع استیل نگیر پوشیده می شود.

سازه های سرویس بهداشتی از انواع و مدل های متنوعی بر خوردار می باشند. نوع اول سرویس بهداشتی تک چشمه.

کانکس سرویس بهداشتی تک چشمه

همان طور که می دانید هر سازه دارای یک چشمه می باشند که به این چشمه ها کابین هم گفته می شود. اینو نوع از سازه ها به صورت یک کانکس در ابعاد کوچک می باشد.در برخی مواقع هم می توان این توالت را به صورت مشترک با حمام هم طراحی کرد.

از این نوع کانکس بیشتر در پروژه های عمرانی و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. این سازه ها دارای دو دسته سبک و سنگین هستند.

  • خصوصیات سازه بهداشتی تک چشمه سبک :

شاسی این توالت ها از پروفیل های آهنی می باشند که دارای ابعاد ۸*۸ سانتی متر است. اسکلت این مدل سازه با طول و عرض ۴ سانتی متری می باشد مانند شاسی پروفیل های آهنی.

پوشش خارجی کانکس از ورقه های گالوانیزه است که در اتر تخریب دچار آسیب دیدگی و زنگ زدگی نشود. پوشش داخلی سازه دارای عایقی از جنس پلی استایرن است که ضخامت آن ۴ سانتی متر می باشد.

جنس دیواره داخلی سازه از پی وی سی است. و جنس کفی هم همان طور که گفته شد از نوع فایبر سرامیک است.

مهم ترین ویژگی های فایبر سرامیک

  • وزن سبک
  • دمای بالای ۱۶۴۹
  • جذب انرژی
  • سیم کشی برق به صورت رو کار
  • استفاده از فیوز مینیاتوری
  • پشم سرامیک جهت مقاومت حرارتی بالا

 

  • خصوصیات سازه بهداشتی تک چشمه سنگین :

ابعاد شاسی در ۸*۸ سانتی متر می باشد که از جنس پروفیل های آهنی است. اسکلت سازه ماند پروفیل های آهنی دارای ضخامت ۲ میلی متری می باشند که با طول و عرض ۴ سانتی متری است.

پوشش خارجی سازه از ورقه های گالوانیزه که جنس پلی استایرن است یکی از مهم ترین عایق آن است. ضخامت آن هم حدود ۴ سانتی متر است. پوشش بدنه داخلی سازه بهداشتی از نوع پی وی سی است.

کانکس سرویس بهداشتی دو چشمه

این سازه با نوع سازه  تک چشمه ای مشابه است. البته به موقعیت و شرایط بستگی دارد و می توان هم به صورت راهرو دار و هم به صورت بدون راهرو باشد.

کانکس سرویس بهداشتی چهار چشمه

این سازه از زیر مجموعه کانکس سرویس بهداشتی چند چشمه ای است. ساخت این نوع کانکس توالت از جمله مصالح به کار رفته شده و هزینه به صرفه تر است. این نوع توالت ها بیشتر برای مکان هایی که دارای جمعیت زیاد هستند مورد استفاده قرار می گیرد.

کانکس سرویس بهداشتی شش چشمه

جنس این نوع از سازه های بهداشتی از ورقه های گالوانیزه، ساندویچ پانل و هم جنس درب و پنجره ها از نوع یو پی وی سی می باشند.

در نوع بدون راهرو سازه بهداشتی شش چشمه  درب ورودی سازه به داخل سرویس بهداشتی باز می شود و در این حالت هر شش سازه دارای یک روشویی جدا گانه می باشند.

سازه های شش چشمه ای از نوع تیر آهن هایی با شماره ۱۴ الی ۱۸ می باشد. اسکلت بدنه توالت از پروفیل های آهنی در ابعاد های ۴۰*۴۰ و ۴۰*۸۰ موجود می باشند.

کف سازه از جنس فایبر گلاس است. پوشش قسمت کف از نوع تخته های چند لایه است که با صورت ضد آب طراحی می شوند. جنس در و پنجره های سازه هم از آلومینیوم است.

کانکس سرویس بهداشتی ساندویچ پانل

بدنه این سازه از ورق های ساندویچ پانل ساخته شده و در بخش صنعت کاربرد دارد. شاسی کانکس بهداشتی ساندویچ  پانل از جنس پروفیل آهنی در ابعاد ۸*۸ سانتی متر می باشد.

اسکلت سازه از نوع پروفیل آهنی در ابعاد ۴*۴ سانتی متر است. جنس بدنه و سقف سازه از نوع ساندویچ پانل است که عایق پلی اروتان مهم ترین عایق آن به حساب می آید.

شما مشتریان عزیز می توانید با کارشناسان ققنوس کانکس خاورمیانه  تماس بگیرید و در مورد امکانات، قیمت و خرید کانکس مورد نظرتان مشاوره رایگان دریافت کنید.

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =