کانکس ساندویچ پانل

کانکس ساندویچ پانل یکی از متریال‌های مهم در صنعت ساختمان‌سازی است که به دلیل مزایای بی‌شمارش، به سرعت در حال محبوبیت است. این نوع کانکس‌ها از ترکیب روکش‌های ورق گالوانیزه با رنگ کوره‌ای در دو طرف و عایق‌ پلی اورتان (Polyurethane) با دانسیته های مختلف در بین آن‌ها تشکیل شده‌اند و به عنوان گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده در شرایط مختلف، از جمله پروژه‌های عمرانی، کارگاهی، و حتی مسکونی شناخته می‌شوند.

مزایا کانکس ساندویچ پانل

  • عایق حرارتی و صوتی: ساندویچ پانل‌ها دارای لایه‌های عایق حرارتی هستند، که می ‌توانند دمای داخل کانکس را کنترل کرده و از هدر رفت حرارتی جلوگیری کنند. همچنین این پنل‌ها تا حدودی صدا را نیز جذب می ‌کنند و از انتقال صداهای خارجی به داخل کانکس جلوگیری می‌ کنند.
  • سرعت ساخت: ساخت کانکس با ساندویچ پانل سریع تر و کارآمدتر می باشد. ساندویچ پنل‌ ها به صورت پیش‌ ساخته تهیه شده و به راحتی به هم متصل می ‌شوند، به این صورت زمان و هزینه ساخت کانکس کاهش پیدا می کند.
  • سبک وزن: ساندویچ پانل‌ ها به دلیل وزن سبک خود، تراکم کمتری را در ساختمان ایجاد می ‌کنند و می ‌توانند در مکان‌ هایی با توان تحمل وزن محدود مورد استفاده قرار گیرند.
  • مقاومت در برابر عوامل محیطی: ساندویچ پانل‌ ها معمولاً مقاوم در برابر عوامل محیطی مانند باران، باد، گرما، سرما و خوردگی هستند. این ویژگی ‌ها باعث می‌ شوند که انواع کانکس‌ ساخته شده با این پنل‌ها در طولانی مدت مقاومت خوبی داشته باشند.
  • انعطاف ‌پذیری طراحی: ساندویچ پانل‌ ها به راحتی قابل انعطاف ‌پذیری در طراحی و ابعاد مختلف هستند، به همین دلیل می‌ توانند برای مقاصد متنوعی مورد استفاده قرار گیرند.
  • قیمت مناسب و صرفه اقتصادی: ساخت انواع سازه پیش ساخته با بهره از ساندویچ پانل هزینه پایینری نسبت به سازه های سنتی و بتنی دارد.
به دلایلی که گفتیم ساخت کانکس با ساندویچ پنل می ‌تواند یک انتخاب عالی برای افرادی باشد، که به دنبال ساختمان‌ های سریع و مقرون به صرفه هستند و در عین حال به عملکرد حرارتی و صوتی بالا نیاز دارند.

مشخصات ورق ساندویچ پانل

ورقهای پوششی پانل های کانکس پانلی از ورق گالوانیزه و آلوزینک بصورت پیش رنگ به ضخامت ۰٫۴ میلیمتر یا ۰٫۵ میلیمتر و ورق آلومینیوم به ضخامت ۰٫۷ میلیمتر استفاده می شود.ایا میدانید کانکس ساخته شده با ساندویچ پنل مقرون بصرفه و قابلیت نصب سریع را دارا میباشد. ورقهای مورد استفاده در ساندویچ پانل های ققنوس کانکس خاورمیانه دارای مشخصه های فنی ذیل میباشد :

  1.  ضخامت ورق لایه بیرونی ۰٫۵ یا ۰٫۴ میلیمیتر( در پانل های گالوانیزه و آلوزینک)
  2. ضخامت ورق لایه درونی ۵ یا ۰٫۴ میلیمیتر( در پانل های گالوانیزه و آلوزینک)
  3.  ضخامت ورق لایه بیرونی ۰٫۷ ( در پانل های آلومینیوم )
  4. ضخامت ورق لایه درونی ۰٫۷ ( در پانل های آلومینیوم )
  5. فویل آلومینیومی مسلح ( نخ دار ) و لایه فویل آلومینیوم
مشخصات ساندویچ پانل دیواری ساندویچ پانل سقفی
عرض اجرایی (مفید)
900 الی 1140 میلیمتر
900 الی 1000 میلیمتر
طول اجرایی (مفید)
1500 الی 13600 میلیمتر
1500 الی 13600 ملیمتر
چگالی فوم پلی اورتان
۴۰±۲ کیلوگرم بر متر مکعب
۴۰±۲ کیلوگرم بر متر مکعب
استاندارد حریق
B3-PIR
B3-PIR
نوع پوشش
دو رو ورق- دو رو نایلون
دو رو ورق- یک رو ورق یک رو فویل یا ورق
ضخامت
30-40-50-60-80-100-120
40-50-60-80-100-120
نوع ورق
آلومینیوم، آلوزینک و گالوانیزه شادولاین و ذوزنقه
آلومینیوم، آلوزینک و گالوانیزه شادولاین و ذوزنقه
ضخامت ورق رویه
آلوزینک ۰.5 – گالوانیزه ۰.5 و ۰.4 و 0.3
آلوزینک ۰.5 – گالوانیزه ۰.5 و ۰.4 و 0.3
ضخامت ورق زیرین
آلوزینک ۰.5 – گالوانیزه ۰.5 و ۰.4 و 0.3
آلوزینک ۰.5 – گالوانیزه ۰.5 و ۰.4 و 0.3
برای سفارش و استعلام قیمت تماس بگیرید

اجزای کانکس ساندویچ پانل

  1. شاسی کف: ازتیرآهن های نمره 14 و 16 و 18 ذوب آهن یا قوطی 80×80  سنگین دور کلاف .
  2. اسکلت: استـراکچر از پروفیلهای40×40 و 60×40 و 80×40 سنـگین  با ضخامت 5/1 میل ، جوشکاری ممتد در چندین نقطه با الکترود حرفه ای آما .اجرای ضد زنگ به ضخامت 80 میکرون بر روی کل سازه.

  3. هوک: از میلگرد نمره 20 یا از ورق 10 * 30 بضخامت  10 میل، دو یا چهار قلاب روی  سقف .

  4. فواصل قیدها:   cm45 درکف برای جلوگیری از صدا و لرزش بر اساس محاسبات مهندسین سازه.

  5. پوشش خارجی و داخلی و سقف : از نوع ساندویچ پانل دو رو ورق آلوزینک هر ورق بضخامت 5/. میلیمتر با عایق تزریقی پلی یورتان 4 یا 6 سانتی ضد حریق و سرما و گرما با دانسیته 40 کیلوگرم برمترمکعب (عایق حرارتی، صوتی) و آب بندی درزهای overlap سقف با چسب ماستیک یا آکواریوم .

  6. تمامی اتصالات پانل بدنه و سقف: به استراکچر توسط پرچ های آلومینیومی شرکت پرچ ساز با فواصل 10 الی 15 سانتیمتر یا پیچهای سرمته ای کونیک داربرای اطمینان  از کنده نشدن ورقها در حین حمل و نقل .

  7. درب: بیرونی از جنس U.P.V.C درجه یک جهت جلوگیری از ورود گرد و غبار و درب داخلی از جنس HDF با یراق آلات مرغوب .

  8. پنجره ها: از جنس  U.P.V.C بازشو با شیشه های دو جداره دارای گاز آرگون به سایز 78×120 .

  9.  تعداد پنجره ها: در کانکس های بطول 4 و 6 متری 2 پنجره و در کانکسهای بطول 8 و 10 و 12  متری 4پنجره،

  10. تخته کف: از جنس تخته هفت لائی 18 میل FARLINPLEX ضد خش یا  MDF دو طرف روکشدار ترکیه ای درجه یک .

  11. کفپوش: از جنس PVC  رولی درجه یک بضخامت 5/1 میلیمتر( در صورت درخواست پارکت اجراء میگردد ).

  12. سیستم روشنایی:  بـا مهتابی دوبـل FPL ، کلید و پریز و چراغ تونلی  درجه یک  بالای درب ورودی .

  13. جهت روشنایی و پریز برق:  سیم کشی داخل داکت P.V.C و با سیم 5/2×2 و پریز کولر M.K با جعبه تقسیم و مینیاتوری مجزا .

  14. رنگ: رنگ آمیزی کانکس و تنوع رنگهای روغنی به ضخامت 80 میکرون  طبق سلیقه مشتری .

  15.   امکانات سفارشی:  محل ایجاد دریچه کولر ، نصب کپسول آتش نشانی ، پرده عمودی لوردراپه، جعبه کمکهای اولیه و حفاظ پنجره ها.

ابعاد کانکس ساندویچ پانل

ابعاد کانکس ساندویچ پانل  بطور معمول از ابعاد کوچک استاندارد تا ابعاد بزرگ ترافیکی متغییر است که عبارتند از : 2.4*4 متر و 2.4*6 متر و 3*8 متر و 2.4*12 و 3*12 متر و 3.5*12 متر اما ابعاد سفارشی نیز از آن قابل اجرا می باشد. اما اگر ابعاد خیلی بزرگتری مدنظر شماست برای راه اندازی یک سیستم اداری گسترده می بایست از سازه های ساندویچ پانل که بصورت اجرا در محل ساخته می شوند استفاده کنید ، این سازه ها به مانند یک ساختمان دارای بخش بندی و اتاق بندی های زیاد بدون محدودیت در ابعاد می باشند.

کاربری کانکس ساندویچ پانل

کاربری کانکس ساندویچ پانل وابسته به اقلیم آب و هوایی و همچنین بودجه متناسب با آن معین میگردد، به بیان دیگر منظور از کاربری استفاده‌ای که برای سازه ساندویچ پانل متصور میگردد میباشد. که در ادامه به چندر مورد میپردازیم.

کاربری به اتاقک نگهبانی که اغلب برای آب و هوای سرد و بسیار گرم در مراکز اداری، دولتی، بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار میگیرد.

کابری های صنعتی و نیمه صنعتی همانند انواع سازه فارم ماینینگ، سازه مخابراتی BTS، سازه ژنراتو و مولد برق و همچنین سازه‌های بهداشتی و نیمه بهداشتی مثل اورژانس، اتاق تمیز (CLEAN ROOM)‌

کاربری بعنوان یک کانکس  ویلایی مستحکم و کاملا عایق جهت زمین‌هایی که دارای پروانه ساخت نمیباشند و به دنبال یک راه حل ساده، سریع و ارزان قیمت جهت تامین یک سرپناه میباشند.

قیمت کانکس ساندویچ پانل

قیمت کانکس ساندویچ پانل به عوامل زیادی همچون ابعاد، نوع پانل (شرکتی یا بازاری)، امکانات بیرونی و داخلی و کیفیت و وزن آهن آلات مصرفی و ضخامت ساندویچ پانل مصرفی در بدنه وابسته میباشد که ما در ققنوس کانکس خاورمیانه سعی کردیم یک قیمت باتوجه به شرایط اقتصادی بازار درنظر بگیریم که تمامی خریدارران به راحتی توانایی خرید کانکس مدنظر خود را در هر ابعادی از ما داشته باشند.

کانکس ساندویچ پانل

تیپ C
میلیون تومان 6 به ازای هر متر مربع
  • شاسی دار
  • درب و پنجره آلومینیومی
  • کف سازی شده

کانکس ساندویچ پانل

تیپ B
میلیون تومان 8 به ازای هر متر مربع
  • شاسی سنگین
  • درب و پنجره UPVC
  • کف سازی درجه 1

کانکس ساندویچ پانل

تیپ A
میلیون تومان 9 به ازای هر متر مربع
  • شاسی و استراکچر فوق سنگین
  • درب و پنجره UPVC شیشه دوجداره
  • کف ورق ضخیم و سرامیک درجه 1

کانکس ساندویچ پانل

سفارشی
میلیون تومان 0 به ازای هر متر مربع
  • اسکلت وشاسی سفارشی
  • نمای داخلی و بیرونی سفارشی
  • کفسازی و درب و پنجره سفارشی
همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید

مراحل نصب ساندویچ پانل

برای نصب ساندویچ پانل میبایست از 3 حالت را متصورشد، که هر کدام با توجه به راحتی و کاربری میتوان مورد استفاده قرارداد این سه روش شامل: 

  • روش ساخت با مقاطع نبشی: بدین منظور از مقاطع نبشی گالوانیزه یا فولادی استفاده میشود بدین صورت که مقطع مورد نظر به سطح مقطع شاسی جوش یا پیچ میشود و سپس ورق‌های پانل بصورت کشویی به دیواره متصل میشود و سپس با چسب مخصوص سیلیکونی یا ماستیک آبندی میگردد.
  • ساخت با مقاطع یو (U) شکل: مقاطع یو شکل که همانند نبشی به دو حالت گالوانیزه یا فولادی در ضخامت های گوناگون تولید میگردد به شاسی متصل میگردد و پانل همانند نبشی کشویی به بدنه متصل میگردد با این تفاوت که نبشی میبایست پس از جایگری پانل به دیواره یک نبشی نیز جهت مهار پانل در قسمت داخلی جوش یا پیش کردد در صورتیکه در مقطع یو شکل دیگر نیاز به جوش یا پیچ از داخل نمیباشد.
  • نصب پانل سقفی: پانل سقفی پس از اتصال تیر و ستون‌ها به یکدیگر و ایجاد کلاف سقف با متراژ دلخواه روی سطح کلاف سقف خوابیده و توسط پیچ سرمته بکسی با طول متناسب با  ضخامت پانل انتخاب میگردد به سطح مقاطع پروفیل زیرین متصل میگردد.

طراحی داخلی کانکس ساندویچ پانل

طراحی داخلی کانکس ساندویچ پانل را میتوان به چند حالت انجام داد که اولین حالت: اگر سازه پانلی شما دورو ورق میباشد و نیازی به طراحی و نقاشی خاصی ندارد پس ما به شما طرح ساده را پیشنهاد میکنیم، اما در حالت دوم: اگر سازه پانلی شما بعنوان کانکس اداری مدیریتی میباشد بهره مندی از دیواره های رنگی، THERMOWALL یا گچبرگ با رنگ آمیزی دلخواه شما بهمراه کف سرامیک را توصیه میکنیم زیرا این سازه پرسونای شما و کسب وکارتان است.

ارسال کانکس ساندویچ پانل

ارسال کانکس ساندویچ پانل در ابعاد استاندارد به راحتی قابل انجام هست از طرفی باید به این نکته توجه داشت که هرچقدر سایز سازه پانلی به ابعاد تریلر یا اصطلاحا کفی نزدیک باشد جابجایی و هزینه ارسال آن آسانتر وارزانتر میباشد، عرض تریلر‌ها اغلب 2.40، 2.50و 2.80 متر میباشند که اگر سازه سفارشی شما عزیزان در این محدوده عرضی باشد همانطور که در قبل ذکر شد باری آسانتر و هزینه کمتر نسبت به باری که عرض بیشتر از کفی دارد یا به اصطلاح ترافیکی میباشد.

(مگر در ابعاد بزرگتر که اجبارا بصورت مجزا و ترافیکی ارسال میگردد.)

سوالات متداول (FAQ)
آیا کانکس دوم ارزان قیمت پانلی بصرفه است؟

در جواب باید گفت بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله این مواد میتوان به نوع پانل، وزن آهن آلات مصرفی، ابعاد، پوسیدگی و زنگ زدگی و هزینه بارگیری و حمل اشاره نمود .

ابعاد استاندارد کانکس ساندویچ پانل چقدر میباشد؟

ابعاد استاندارد همانطور که در بالا اشاره شد باید حاصلضربی از عرض 2.50 متر در طول 2-4-6-8-10-12 متر باشد، بطور مثال یک کانکس ساندویچ پانل 15 مترمربعی میشود 2.50*6 متر 

نکته: هبچگونه محدودیتی در ساخت و ارسال کانکس با ابعاد سفارشی مدنظر خریدار نیست.

نحوه سفارش سازه پانلی چگونه میباشد؟

جهت درخواست خرید و اتباط با کارشناسان فروش باما تماس حاصل فرمایید.