کانکس ساندویچ پنل

 

کانکس ساندویچ پانل متشکل از ورق های ساندویچ پنل با ضخامت های گوناگون میباشد که یکی از پر مخاطب ترین انواع کانکس در مجموعه محصولات تولیدی ققنوس کانکس خاورمیانه میباشد. این کانکس بعلت بهره از ورق های پانل قابلیت عایق بودن نسبت به سرما و گرما را داراست که در ادمه بیشتر میپردازیم.

مشخصات ورق ساندویچ پانل

ورقهای پوششی  پانل های کانکس پانلی از ورق گالوانیزه و آلوزینک بصورت پیش رنگ به ضخامت ۰٫۴ میلیمتر یا ۰٫۵ میلیمتر و ورق آلومینیوم به ضخامت ۰٫۷ میلیمتر استفاده می شود.

کانکس ساندویچ پانل

ایا میدانید کانکس ساخته شده با ساندویچ پنل مقرون بصرفه و قابلیت نصب سریع را دارا میباشد.

ورقهای مورد استفاده در ساندویچ پانل های ققنوس کانکس دارای مشخصه های فنی ذیل میباشد :

• ضخامت ورق لایه بیرونی ۰٫۵ یا ۰٫۴ میلیمیتر( در پانل های گالوانیزه و آلوزینک)
• ضخامت ورق لایه درونی ۵ یا ۰٫۴ میلیمیتر( در پانل های گالوانیزه و آلوزینک)
• ضخامت ورق لایه بیرونی ۰٫۷ ( در پانل های آلومینیوم )
• ضخامت ورق لایه درونی ۰٫۷ ( در پانل های آلومینیوم )
• فویل آلومینیومی مسلح ( نخ دار ) و لایه فویل آلومینیوم

 

کانکس سایلنت همان طور که از نامش پیداست جهت صداگیری دیزل‌ها و ژنراتورهای برق داخل آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این سازه‌ها علاوه بر کاهش صدا به عنوان یک محافظ و پوشش سبب ایجاد محیطی الکترواستاتیک و محفوظ ماندن دستگاه‌ها از عوامل محیطی بیرونی مانند برف،‌باران، یخ زدگی در فصل زمستان و نفوذ گرد و غبار خواهد شد. که در نهایت سبب افزایش کارایی و طول عمر دستگاه ژنراتور  می‌گردد.

کانکس ساندویچ پنل

ویژگی کانکس ساندویچ پانل

کانکس ساندویچ پنل متشکل از ورق های ساندویچ پنل که تشکیل شده از دو ورق گالوانیزه با ضخامت های گوناگون که در بین ورق های لایه ایی از فوم xps و پلی یورتان با دانسیته های گوناگون قرار گرفته است ، که سبب ایجاد عایق بودن عالی کانکس در برابر سرما ، گرما و صدا میباشد .

مشخصات کانکس ساندویچ پانل

۱-شاسی کف : ازتیرآهن های نمره ۱۴ و ۱۶ و ۱۸ ذوب آهن یا قوطی ۸۰×۸۰  سنگین دور کلاف .

۲-اسکلت : استـراکچر از پروفیلهای۴۰×۴۰ و ۶۰×۴۰ و ۸۰×۴۰ سنـگین  با ضخامت ۵/۱ میل ، جوشکاری ممتد در چندین نقطه با الکترود حرفه ای آما .اجرای ضد زنگ به ضخامت ۸۰ میکرون بر روی کل سازه.

۳- هوک : از میلگرد نمره ۲۰ یا از ورق ۱۰ * ۳۰ بضخامت  ۱۰ میل، دو یا چهار قلاب روی  سقف .

* مینیمم اندازه قیدها   cm57 درکف برای جلوگیری از صدا و لرزش بر اساس محاسبات مهندسین سازه.

۴- پوشش خارجی و داخلی و سقف : از نوع ساندویچ پانل دو رو ورق آلوزینک هر ورق بضخامت۵/. میلیمتر با عایق تزریقی پلی یورتان ۴ یا ۶ سانتی ضد حریق و سرما و گرما با دانسیته ۴۰ کیلوگرم برمترمکعب (عایق حرارتی، صوتی) و آب بندی درزهای overlap سقف با چسب ماستیک یا آکواریوم .

۵- تمامی اتصالات پانل بدنه و سقف به استراکچر توسط پرچ های آلومینیومی شرکت پرچ ساز با فواصل ۱۰ الی ۱۵ سانتیمتر یا پیچهای سرمته ای کونیک داربرای اطمینان  از کنده نشدن ورقها در حین حمل و نقل .

۶- درب: بیرونی از جنس U.P.V.C درجه یک جهت جلوگیری از ورود گرد و غبار و درب داخلی از جنس HDF با یراق آلات مرغوب .

۷- پنجره ها : از جنس  U.P.V.C بازشو با شیشه های دو جداره دارای گاز آرگون به سایز ۷۸×۱۲۰ .

۸- آبچکان بالای درب و پنجره ها جهت جلوگیری از نفوذ باران به داخل کانکس .

۹- تعداد پنجره ها در کانکس های بطول ۴ و ۶ متری ۲ پنجره و در کانکسهای بطول ۸ و ۱۰ و ۱۲  متری ۴پنجره  .

*تعداد پنجره ها در کیوسک های نگهبانی ۳ ضلع پنجره خور جهت اشراف کامل نگهبان به محیط.

۱۰-تخته کف : از جنس تخته هفت لائی ۱۸ میل FARLINPLEX ضد خش یا  MDF دو طرف روکشدار ترکیه ای درجه یک .

۱۱-کفپوش :  از جنس PVC  رولی درجه یک بضخامت ۵/۱ میلیمتر( در صورت درخواست پارکت اجراء میگردد ).

۱۲- سیستم روشنایی :  بـا مهتابی دوبـل FPL ، کلید و پریز و چراغ تونلی  درجه یک  بالای درب ورودی .

۱۳ – جهت روشنایی و پریز برق ، سیم کشی داخل داکت P.V.C و با سیم ۵/۲×۲ و پریز کولر M.K با جعبه تقسیم و مینیاتوری مجزا .

۱۴- رنگ : رنگ آمیزی کانکس و تنوع رنگهای روغنی به ضخامت ۸۰ میکرون  طبق سلیقه مشتری .

۱۵- درخواست :  محل ایجاد دریچه کولر ، نصب کپسول آتش نشانی ، پرده عمودی لوردراپه، جعبه کمکهای اولیه و حفاظ پنجره ها.

ابعاد کانکس ساندویچ پانل

ابعاد کانکس ساندویچ پانل  بطور معمول از ابعاد کوچک استاندارد تا ابعاد بزرگ ترافیکی متغییر است که عبارتند از : ۲.۴*۴ متر و ۲.۴*۶ متر و ۳*۸ متر و ۲.۴*۱۲ و ۳*۱۲ متر و ۳.۵*۱۲ متر اما ابعاد سفارشی نیز از آن قابل اجرا می باشد. اما اگر ابعاد خیلی بزرگتری مدنظر شماست برای راه اندازی یک سیستم اداری گسترده می بایست از سازه های ساندویچ پانل که بصورت اجرا در محل ساخته می شوند استفاده کنید ، این سازه ها به مانند یک ساختمان دارای بخش بندی و اتاق بندی های زیاد بدون محدودیت در ابعاد می باشند.

ساخت کانکس با ساندویچ پنل

دلایل ساخت کانکس با ساندویچ پنل

ساخت کانکس با ساندویچ پنل مزایای متعددی دارد و به همین دلیل کانکس پانلی به یک گزینه جذاب در صنعت ساختمان تبدیل شده است. دلایل اصلی برای ساخت کانکس با ساندویچ پنل عبارتند از:

  • عایق حرارتی و صوتی: ساندویچ پنل ها دارای لایه‌های عایق حرارتی هستند، که می ‌توانند دمای داخل کانکس را کنترل کرده و از هدر رفت حرارتی جلوگیری کنند. همچنین این پنل ‌ها تا حدودی صدا را نیز جذب می ‌کنند و از انتقال صداهای خارجی به داخل کانکس جلوگیری می‌ کنند.
  • سرعت ساخت: ساخت کانکس با ساندویچ پنل سریع تر و کارآمدتر می باشد. ساندویچ پنل‌ ها به صورت پیش‌ ساخته تهیه شده و به راحتی به هم متصل می ‌شوند، به این صورت زمان و هزینه ساخت کانکس کاهش پیدا می کند.
  • سبک وزن: ساندویچ پنل‌ ها به دلیل وزن سبک خود، تراکم کمتری را در ساختمان ایجاد می ‌کنند و می ‌توانند در مکان‌ هایی با توان تحمل وزن محدود مورد استفاده قرار گیرند.
  • مقاومت در برابر عوامل محیطی: ساندویچ پنل‌ ها معمولاً مقاوم در برابر عوامل محیطی مانند باران، باد، گرما، سرما و خوردگی هستند. این ویژگی ‌ها باعث می‌ شوند که انواع کانکس‌ ساخته شده با این پنل‌ها در طولانی مدت مقاومت خوبی داشته باشند.
  • انعطاف ‌پذیری طراحی: ساندویچ پنل‌ ها به راحتی قابل انعطاف ‌پذیری در طراحی و ابعاد مختلف هستند، به همین دلیل می‌ توانند برای مقاصد متنوعی مورد استفاده قرار گیرند.

به دلایلی که گفتیم ساخت کانکس با ساندویچ پنل می ‌تواند یک انتخاب عالی برای افرادی باشد، که به دنبال ساختمان‌ های سریع و مقرون به صرفه هستند و در عین حال به عملکرد حرارتی و صوتی بالا نیاز دارند.

کانکس ویلایی ساندویچ پانلی
کانکس مسکونی پانلی
قیمت کانکس ساندویچ پانل
کانکس ساندویچ پنل دست دوم
کانکس ساندویچ پنل 80 متری
کانکس نگهبانی ساندویچ پانلی
کانکس ساندویچ پنلی
کانکس اداری پانلی
قیمت کانکس پانلی

فرق کانکس ساندویچ پانل با کانکس  معمولی

تفاوت کانکس ساندویچ پانل با کانکس های معمولی دیگر در عایق بودن آن است ، در کانکس ساندویچ پانل ازعایق تزریقی پلی یورتان استفاده می شود اما در کانکس گالوانیزه از عایق پلی استایرن (یونولیت) استفاده می شود که عایق تزریقی پلی یورتان عایقی حرارتی میباشد که در مقابل سرما، گرما و رطوبت خیلی مقاوم تر از پلی استایرن است.

در کانکس ساندویچ پانل دیواره های بیرونی و درونی از ورق گالوانیزه می باشد ولی در کانکس گالوانیزه معمولا فقط دیواره بیرونی از جنس ورق گالوانیزه می باشد و در دیواره های درونی از دیوارپوش استفاده می گردد ، در صورتیکه در کانکس ساندویچ پانل نیاز به دیوارپوش داخلی نمی باشد و در صورت لزوم میبایست دیوارپوش مورد نظر را روی ورق گالوانیزه درونی پانل نصب کرد .

کانکس ساندویچ پنلی

کاربری کانکس ساندویچ پانل

انواع سرد خانه ها و صنایع برودتی، دفاتر کارگاهی، درمانگاه صحرایی، سرویس بهداشتی، نمازخانه و محیط آموزشی، تعمیرگاه سیار، پست نگهبانی، ویلا های یک و دو طبقه، واحد های امدادی در زمانهای بحرانی مانند زلزله ساخت انواع سوله

طرح های ساندویچ پنل

طراح های ساندویچ پنل براساس نوع کاربری ، دیزاین سفارشی مشتری و همچنین منطقه ایی که قرار هست در آن قرار گیرد متغییر میباشد ، پنل های دکوراتیو که در طراح های گوناگون از جمله : طرح چوب ، طرح پارکت ، طرح سنگ ، طر ح های رنگی ایجاد میشود باعث میگردد که کانکس مدنظر مشتری علاوه بر عایق بودن زیبایی خاصی نیز داشته باشد.

کانکس ویلایی پانلی

کانکس ویلایی  برای جلوگیری از ائتلاف انرژی و کم کردن هزینه های انرژی برای گرم ساختن و همچنین سرد ساختن بهترین گزینه ورق های ساندویچ پنل میباشد.

کانکس های بهداشتی پانلی

به دلیل مناسب بودن این نوع کانکس ها که از ورق های ساندویچ پنل تولید میگردند جهت مصارف درمانی ، آزمایشگاهی ، خانه بهداشت ، اتاق عمل سیار ، دندانپزشکی  سیار مورد استفاده قرا میگیرند.

قیمت کانکس ساندویچ پانل

قیمت کانکس های پانلی

قیمت کانکس ساندویچ پانل تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می ‌گیرد. برخی از عوامل مهمی که می ‌توانند بر قیمت کانکس پانلی تأثیرگذار باشند را در ادامه بررسی می کنیم:

  • اندازه و ابعاد: ابعاد کانکس که منظور عرض، طول و ارتفاع آن می باشد، بر روی قیمت کانکس موثر است. کانکس‌ های بزرگتر معمولاً قیمت بالاتری دارند.
  • ویژگی‌ ها و تجهیزات: ویژگی‌ های اضافی مانند سیستم‌ های تهویه، سیستم‌ های گرمایش و خنک کننده، سیستم ‌های برقی و دیگر تجهیزات قیمت کانکس ساندویچ پانل را افزایش دهند.
  • طراحی و سفارشی ‌سازی: در صورت سفارش کانکس با طراحی داخلی داخلی منحصر به فرد یا رنگ آمیزی خاص باید هزینه بیشتری برای خرید کانکس پرداخت کنید.
  • محل تحویل: فاصله بین محل تولید کانکس پانلی و محل تحویل نیز می ‌تواند قیمت را تحت تأثیر قرار دهد.
  • شرایط بازار: وضعیت بازار، تقاضا و عرضه در منطقه می ‌تواند تأثیر مهمی بر قیمت کانکس ساندویچ پانل داشته باشد.هر چقدر تقاضا بالاتر باشد، قیمت نیز افزایش پیدا می کند.
  • نوع استفاده: نوع استفاده از کانکس نیز مهم است. مثلاً آیا از آن به عنوان محل زندگی دائمی یا موقت، محل کار، یا انبار استفاده می‌شود؟ به عنوان مثال کانکس ویلایی نسبت به کانکس نگهبانی اداری امکانات بیشتری دارد، به همین دلیل قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند.

شما می توانید برای دریافت قیمت کانکس ساندویچ پانل با شماره های موجود در وبسایت ققنوس کانکس تماس بگیرید.

قمیت کانکس های ساندویچ پنل ققنوس کانکس خاورمیانه مقرون بصرفه بوده و هزینه که بابت ساندویچ پنل شدن کانکس میپردازید میتوانید عایق بودن در برابر سرما و گرما وهمچنین بهداشتی بودن کانکس را بدست آورید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *