کانکس بتنی

کانکس بتنی

کانکس بتنی به سازه ای گفته میشود که مانند کانکس قابلیت جابجایی داشته و سریع در محل ساخته میشود و همچنین قابلیت استفاده از بلوک بتنی یا فایبر سمنت بعنوان نمای ظاهری را دارد که نسبت به سایر انواع کانکس‌ها دارای قیمت و دوام بالاتری میباشد.

مزایای کانکس بتنی

  • جابجایی آسان و سریع: این سازه برخلاف بهرمندی از دیواره بتنی امکان جابجایی و حمل آسان توسط انواع جرثقیل و تریلر در محل به آسانی و توسط قلاب‌های نصب شده روی سازه را دارد.
  • امکان نصب انواع مدل‌های کانکس بتنی در محل خریدار: سازه بتنی پیش ساخته در مدل‌ های کانکس نگهبانی، کانکس ویلایی و کانکس اداری بتنی را میتوان در محل و زمین خریدار جا نمایی و نصب و حتی اجرا بدون هیچ محدودیتی نمود.
  • دوام و قابلیت ترمیم: دوام و ماندگاری سازه بتنی نسبت به سایر متریال های ساخت کانکس بر کسی پوشیده نیست از اینرو بدنه سازه بتنی پیش ساخته بادوام و با ماندگاری بالا میباشد و قابلیت ترمیم مانند: سنگ کاری، رنگ آمیزی و پاشش سیمان (بتن پاشیده) که یکی از قدیمی ترین نوع باز سازی نمای بتنی میباشد.
  • قیمت مناسب: سازه بتنی پیش ساخته دارای قیمت مناسبی میباشد و بسته به نوع کاربری دارای کیفیت و متریال‌های گوناوگون میباشد که نسبت به حالت ساده کانکس قیمتی بالاتر دارند.

کاربری کانکس بتنی

  1. دفتر اداری و مدیریتی: سازه بتنی پیش ساخته را میتوان به عنوان یک دفتر اداری شیک و مدرن جهت قرار گیری مدیریت و پرسنل در نظر گرفت و همچنین بعنوان یک دفتر خصوصی یا اشتراکی ئر مراکز علمی استفاده کرد.
  2. تجهیز کارگاههای صنعتی و نیمه صنعتی: در کارگاه‌های صنعتی و نیمه صنعتی که دارای محوطه هستند و نیاز به فضای مسقف بیشتری برای انواع کاربری خود نیاز دارند استفاده نمود.
  3. پروژه‌های عمرانی: پروژه‌های عمرانی و انبوه سازی میتوانند برای پرزنت و فروش از سازه های بتنی پیش ساخته در پروژهای خود استفاده نمایند و پس از اتمام پروژه آنرا نگهداری و به راحتی جابجا نمایند.
  4. مسکونی و تجاری: در ساختمان‌های مسکونی یا تجاری میتوان از کانکس بتنی در پشت بام‌ها و پارکینگ به عناوین مختلف استفاده نمود.
  5. مرکزآموزشی: در برخی مناطق که نیاز سریع و فوری به یک سازه مستحکم و با دوام جهت فضای آموزشی مانند کلاس درس را دارند میتوانند از سازه پیش ساخته بتنی در ابعاد دلخواه بهره مند شد.

ویژگی‌های کانکس بتنی چیست؟

ویژگی‌های کانکس بتنی با متریال استفاده شده درآن مرتبط است یعنی بطور کامل تر نوع بیرونی و داخلی آن ویژگی آنرا تعیین مینماید که در ادامه به آن میپردازیم:

  1. عایق حرارتی و صوتی: بتن به علت چگالی بالا و وجود منفذ در بین ذرات خود از انتقال صوت جلوگیری میکند و همچنین عایق مناسبی جهت حرارت میباشد.
  2. تنوع طراحی: بتن دارای نما ظاهری متنوع و زیبایی میباشد که میتوان از این نماها به طرح سنگ، زبر، سفید و صیقلی اشاره نمود.
  3. مقاومت در برابر نفوذ حشرات و جوندگان: این نوع کانکس بدلیل وجد دیواربتنی در ساختار خود دربابر نفوذ حشرات و جوندگان مقاوم است و برای دفع این موجودات نیازی به استفاده از سموم و مواد شیمیایی نمیباشد.

ابعاد کانکس بتنی چقدر است؟

ابعاد کانکس بتنی براساس استاندارد عرض ثابت 2.50 متر و طول 2، 4، 6، 8، 10، 12 متر میباشد، که این ابعاد از لحاظ باربری و حمل استاندارد بوده و نیازی به پداخت اضافه بار به اصلاح ترافیکی نمیباشد ولی اگر سازه شما از ابعاد فوق بزرگتر بوده بصورت یک تکه یا دوقلو و یا حتی امکان اجرای سازه در مکان خریدار فراهم میباشد که هزینه حمل ونقل نسبت به ابعاد اولیه بیشتر میباشد.

قیمت کانکس بتنی چقدر است؟

قیمت کانکس بتنی همانطور که در بالا اشاره کردیم به متریال مصرفی، ابعاد و طراحی آن بستگی دارد و میتوان برای یک سازه بتنی با ابعاد 20 متر مربع به بالا قیمتی در بازه هر متر مربع 80.000.000ريال الی 120.000.000ريال متصور شد که بسته به امکانات و طرح نمای داخلی و خارجی آن میتوان بیشتر و یا کمتر از مبلغ اعلامی باشد.

کانکس بتنی برای چه مناطقی مناسب است؟

کانکس بتنی برای مناطق سردسیر و گرمسیر میتوان به کار برد زیرا بتن دارای خاصیت عایقی میباشد که در سازه های تولیدی پیش ساخته اغلب با عایق که میتوان از فوم پلی استایرن، فوم پلی اورتان، پشم شیشه و پشم سنگ استفاده نمود که همراه با بتن عایق کامل و استانداردی را برای مصرف کنندگان این سازه فراهم مینماید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *