کانکس برجک نگهبانی

کانکس برجک نگهبانی

کانکس برجک نگهبانی


کانکس برجک نگهبانی یکی از انواع کانکس نگهبانی میباشد که اغلب در پادگان‌های نظامی، مراکز دولتی، شهرک‌های صنعتی، کارخانه‌جات و مراکزی که به دید کامل و ۳۶۰ درجه در ارتفاع نیاز دارند یکی از بهترین گزینه‌ها میباشد.

بزرگترین ویژگی که در  این نوع کانکس اهمیت  بسیار دارد و در واقع هدف اصلی از تولید آن نیز می باشد ایجاد دید مناسب نسبت و ۳۶۰ درجه به اطراف و مناطق تحت دید نگهبان می باشد که نگهبان وقتی در درون آن قرار میگیرد بتواند به هر چهار طرف دید داشته و مناطق تحت شعاع  خودرا تحت نظر قرار دهد، از اینرو می بایست کانکس برجک نگهبانی در هر چهار طرف خود البته اگر به شکل مربع مستطیل باشد پنجره های سرتاسری داشته تا امکان دید کامل به اطراف را ممکن سازد.

دومین ویژگی برجک نگهبانی ارتفاع آن هست که این سازه با درنظر گرفتن سطح زمین و همچنین ارتفاع مدنظر برای پوشش دید نگهبان میبایست ارتفاع مناسبی از سطح زمین داشته باشد از این رو پایه‌های این سازه در زمین فرو میرود و پی این سازه ازنوع پی نواری میباشد، پس ارتفاع این سازه رابطه مستقیمی با شعاع دید دارد این موضوع بدین معناست که هر چقدر ارتفاع بلند باشد شعاع دید بیشتری برای دیده بان و یا نگهبان ایجاد میکند و هرچه ارتفاع کانکس برجک نگهبانی کمتر باشد شعاع دید کمتری ایجاد میکند.

سومین ویژگی کانکس برجک نگهبانی نوع بدنه خارجی آن نسبت به محیط و شرایط آب و هوایی میباشد، یعنی در مناطق کوهستانی و یا سرد سیر و بلعکس مناطق کویری و گرمسر که نور آفتاب مستقیم به سازه و سقف و بدنه سازه میتابد و باعث افزایش دما داخل اتاقک برجک میگردد بهتر است از مصالح عایق همچون ساندویچ پانل که در قسمت کانکس ساندویچ پانل توضیح کاملی در مورد آن داده ایم مورد استفاده قرار گیرد.

شما مشتریان عزیز می توانید با کارشناسان ققنوس کانکس خاورمیانه  تماس بگیرید و در مورد امکانات، قیمت و خرید کانکس مورد نظرتان مشاوره رایگان دریافت کنید.

امکانات کانکس برجک

مشخصات فنی کانکس برجک نگهبانی

مشخصات کانکس برجک نگهبانی شامل پایه کانکس و استراکچر سازه پایه میباشد که در ابتدا توسط مهندسین محاسب طراحی و اصول بارگزاری و سرعت باد در ارتفاع در این سازه محاسبه و رعایت میگردد، باید برای نصب پایه‌ها و قرارگیری پایه در فنداسیون پس از گزارشات آزمایشگاه مکانیک خاک برای تحمل خاک و دانسته خاک بیس انجام میگردد.

در اسکلت یا به اصطلاح استراکچر پس از مدل سازی با نرم افزار‌های مهندسی با استفاده از لوله و یا پروفیل آهنی صنعتی با استفاده از جوشکاری و اتصال پیچ و مهره ساخته و به هم متصل میگردند، از این رو ساختار اصلی کاملا مهندسی و اصولی تشکیل گردیده است سپس با تناسب به ارتفاع برجک پله مناسب تعیبیه میگردد.

بدنه کانکس با توجه به قرارگیری برجک در مناطق مختلف از شرایط آب و هوایی و جغرافیا قرارگیری متفاوت است از این کانکس های که در مناطق سرد کوهستانی قراردارند با کانکس برجکی که در شرایط آب هوایی گرم و خشک قراردارد متاوت است و باید از سیستم علیق بندی کاملی برخوردار باشد.

داخل کانکس برجک نگهبانی

امکانات کانکس برجک با توجه به نوع نگهبانی و قرارگیری نگهبان در آن متفاوت میباشد بطور مثال اگر پست نگهبانی در مراکز نظامی باشد و بصورت شیفتی باشد و نگهبان که در طول شیفت که خوردن وآشامیدن ممنوع است میتواند پس از اتمام شیفت به پایین منتقل شود و از امکانات سرویس بهداشتی و خوردن و آشامیدن بهره ببرد دیگر نیاز به امکانات خاصی در کانکس برجک نمیباشد.

اما اگر در نگهبانی بصورت دائمی در کانکس برجک قرارمیگیرد، باید درآن کانکس امکانات رفاهی همچون سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه تعیبیه گردد تا نگهبان بصورت ۲۴ ساعته بتواند انجام وظیفه در پست خود کند.

مهمترین ویژگی کانکس نگهبانی دید کامل و عایق بودن آن است که با توجه به بودجه اختصاص یافته و همچنین کاربری آن تعیین میشود.

از امکانات مهم هشداری میتوان به آزیر خطر، نور افکن پرژکتور و همچنین امکانات رادیویی اشاره کرد که سبب میشود یک کانکس برجک نگهبانی استاندارد و کامل بوجودآید، اگر برجک نگهبانی جهت مصارف نظامی مورد استفاده قرارگیرد میتوان امکانات رادیویی و نظارتی در آن قرارداد.

ویژگی کانکس برجک نگهبانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =